Čo je virtuálna prehliadka?

Zákazníci radi vedia, čo kupujú. Chcú to vidieť na vlastné oči priamo z domu. Neradi trávia svoj drahocenný čas na cestách, aby tovar videli na vlastné oči. Ľudia si chcú vybrať svoj produkt z pohodlia domova.

Ako je, ale možné predať budovu cez internet? Ako môžete ukázať svoj dom alebo svoj pozemok bez toho, aby ste vyšli z domu? Dnes už ľudia ani neuvažujú o kúpe objektu bez fotografií, preto je naozaj veľká výhoda mať, čo i len jednoduchú fotografiu bytu. Virtuálne prehliadky a 360° panorámy je úplne nový spôsob, ako odlíšiť váš produkt od všetkých ostatných. Virtuálne prehliadky ponúkajú oveľa viac ako obyčajné a jednoduché fotky. Zákazníci sa v tom objekte nenachádzajú, ale s virtuálnou prehliadkou sa cítite ako, keby ste boli priamo tam!

Čo je virtuálna prehliadka?

Virtuálna prehliadka pozostáva z niekoľkých panoramatických fotiek, ktoré sú editované a plynulo spojené do jedného celku. Po vytvorení si divák môže vyskúšať, aké je to byť niekde, kde v skutočnosti nie je. Do virtuálnej prehliadky sa možno dostať cez počítače, tablety a dokonca aj cez mobil. Niektoré virtuálne prehliadky zahrňujú aj zvukové efekty, ako je hudba alebo zahrňuje rozprávača, ktorý popisuje daný produkt.

Kdo používa virtuálne prehliadky?

Virtuálne prehliadky využíva takmer každé odvetie. Ukážeme si zopár spoločnosti, ktoré využívajú virtuálne prehliadky najčastejšie:

Turistický priemysel

Turisti majú prirodzene záujem o prieskum destinácie, ktorú plánujú navštíviť ešte pred tým, ako si  rezervujú. Virtuálne prehliadky uskutočňujú tuto túžbu realitou, poskytujú turistom jasný prehľad o významných turistických atrakciách, miestnych hoteloch a reštauráciách. Niektoré miesta, ktoré je možné ľahko zobraziť online sú napríklad Svätá zem, turistické miesta v Thajsku, vo Washingtone D.C. A v Machu Picchu v Peru. Múzea a galérie tak tiež ponúkajú  virtuálne prehliadky, ktoré ponúkajú rozprávača, ktorý vysvetľuje význam a dôležitosť rôznych artefaktov a exponátov.

Obchody a výstavy

Vďaka virtuálnym prehliadkam si môžete prehliadať exponáty na rôznych výstavách 24 hodín 7 dni v týždni. Panoramaticky pohľad na ponúkané produkty sú oveľa lepšie ako súbor vysoko kvalitných fotiek, pretože zákazníkom umožňuje priblíženie na rôzne produkty, ktoré ich zaujali.

Vzdelávacie inštitúcie

Súkromne školy a univerzity medzi sebou súťažia o najlepších študentov, takže to nie je prekvapujúce, že mnohí prostredníctvom virtuálnej prehliadky predstavujú svoj kampus, učebne a ďalšie zariadenia. Zatiaľ, čo si bohatí rodičia môžu ľahko dovoliť navštíviť akúkoľvek školu, takýto jednotlivci sú väčšinou zaneprázdení, ktorí by prirodzene radšej navštívili školy alebo univerzity namiesto toho, aby osobne navštevovali kampusy. Niektoré z prestížnych vzdelávacích inštitúcií, ktoré ponúkajú virtuálne prehliadky, zahŕňajú Harvard, UC v Santa Barbare a Stanford.

Realitné kancelárie

Realitní agenti zistili, že virtuálne prehliadky môžu potenciálnym kupujúcim pomôcť spoznať domov pred osobnou návštevou. Pri virtuálnej prehliadke môže kupujúci zistiť, či je dom pre neho vhodný; ušetrí to agentovi čas a starosti s ponúknutím osobnej prehliadky domu niekomu, kto nemá v úmysle uskutočniť nákup. Stavebné spoločnosti, ktoré stavajú domy na mieru, tiež využili virtuálne prehliadky tým, že potenciálnym zákazníkom ponúkli 360 ° pohľad na rôzne plány domov, aby si kupujúci domov mohli pozrieť výhody a nevýhody daného plánu domu.

Ako môže virtuálna prehliadka zvýšiť návštevnosť a predaj?

Existuje niekoľko spôsobov, ako môžu virtuálne prehliadky zvýšiť online návštevnosť a predaj takmer každej spoločnosti, ktorá ponúka vizuálne prehliadky produktov alebo služieb.

Zlepšovanie lokálneho SEO

Virtuálne prehliadky v prvom rade zlepšujú optimalizáciu vyhladávania na Google SEO. Toto zvýšenie je nevyhnutné pre tých, ktorí hľadajú miestny podnik v konkrétnej oblasti. Spravidla vážni zákazníci už vedia, že chcú uskutočniť nákup, a hľadajú správnu spoločnosť. Virtuálna prehliadka je obzvlášť užitočná na zvýšenie počtu zobrazení od používateľov smartfónov, pretože jednotlivci zvyčajne používajú Mapy Google na vyhľadanie miest v okolí a potom kliknutím na miesta s virtuálnou prehliadkou rozhodnú, ktoré miesto navštíviť.

Zvyšovanie prítomnosti na sociálnych sieťach

Virtuálne prehliadky navyše zákazníkom uľahčujú informovať ostatných o vašom podnikaní. Virtuálne prehliadky zverejnené na YouTube sa môžu automaticky zobraziť na prvej stránke s výsledkami vyhľadávacieho nástroja, ak spoločnosť na označenie videa použije správne kľúčové slová. Virtuálne prehliadky navyše vytvárajú vynikajúci obsah na sociálnych sieťach, ktorým môžu dať like, zdieľať a poskytujú tak spoločnosti bezplatnú, ale neoceniteľnú reklamu. Môžete dokonca ponúknuť viac ako jednu virtuálnu prehliadku, ak vlastníte veľký obchod, máte viac ako jeden showroom alebo ste práve otvorili novú pobočku svojho podnikania.

Virtuálna prehliadka je mocný nástroj v rukách každého podniku, ktorý chce zlepšiť návštevnosť a predaj na svojich web stránkach. Jednorazová investícia do vytvorenia virtuálnej prehliadky profesionálnym fotografom sa z dlhodobého hľadiska takmer určite vyplatí, pretože prehliadka priťahuje stály prúd návštevníkov a zákazníkov webových stránok. Zatiaľ čo niektoré odvetvia prirodzene využívajú virtuálne prehliadky viac ako iné, pravdou je, že z virtuálnej prehliadky môže mať prospech každá spoločnosť.

Čo mi virtuálne prehliadky ponúkaju?

  • Umožňuje divákom z celého sveta vidieť scénu z vášho pohľadu.
  • Prilákate viac zákazníkov ak uvidia váš podnik oveľa lepšie ako podnik konkurencie.
  • Zvýšite ich dôveru, pretože budú kupovať tovar ktorí vidia na vlastné vlastné oči.
  • Klienti si takýmto spôsobom dokážu zamilovať atmosféru lokality ešte pred ich príchodom.
  • Ľudia si veľmi radi prezerajú panorámy, preto ich na svojom webe udržíte dlhšie. Okrem toho sa nepozerajú na fotografie pasívne, ale aktívne interagujú s vašou stránkou, vďaka čomu si ich pametajú oveľa efektívnejšie.
  • Svoje pocity z miesta alebo udalosti môžete preniesť oveľa lepšie.

Okrem toho virtuálne prehliadky môžu obsahovať zaujímavé prvky:

Existuje veľa zaujímavých komponentov, ktoré môžete zabudovať do virtuálnej prehliadky

  • Môžete pridať svoj text k objektom, napríklad životopis vlastníka budovy.
  • Objekt dokáže reagovať na jednoduché prejdenie myši, alebo na jeho kliknutie.
  • Vložte svoje vlastné obrázky, napríklad logá alebo fotografie
  • Máte možnosť vytvárať prechody medzi miestami.
  • Pridanie mapy miesta, aj na google maps.
  • Definovanie automatického otáčania kamery.
  • Možnosť vložiť animáciu a dokonca aj video.

Štatistika na záver

Keby sme nemali vlastné štatistiky tak sami tomu máme problém uveriť. Virtuálne prehliadky máju skutočne tisíce zhliadnutí v relatívne krátkom čase (za jeden mesiac v málo známej lokalite) a stovky v rádu dní. Tento počet sa len a len akumuluje a virtuálna prehliadka takto pre Vás dlhodobo neprestáva pracovať.

82%

ľudí si pozrie obchod na Google pred tým ako ho fyzicky navštívi

5-10x

dlhší čas ľudia zostanú na vašom webe alebo vašej stránke podniku ak máte virtuálnu prehliadku

34%

viac rezervácii po pozretí virtuálnej prehliadky